بهداشتی بودن آب لوله کشی

آبسردکن خود را نوکنید! هر روز با ما بروز باشید.

بهداشتی بودن آب لوله کشی

اگر آب شما تمیز نیست، احتمالاً شما نیز تمیز نیستید. شما از آب لوله کشی برای حمام کردن، مسواک زدن، آشپزی و تهیه آب آشامیدنی برای حیوانات خانگی خود استفاده می کنید. فقط تصور نکنید که استفاده از آن بی خطر و سالم است. خودتان آب خود را آزمایش کنید و متوجه شوید که چقدر تمیز یا کثیف است. اطلاع از مطالب این مقاله برای خانه و مدارس زنان باردار ضروری است.
آزمایش سلامت آب

بهداشتی بودن آب لوله کشی

اگر آب شما تمیز نیست، احتمالاً شما نیز تمیز نیستید. شما از آب لوله کشی برای حمام کردن، مسواک زدن، آشپزی و تهیه آب آشامیدنی برای حیوانات خانگی خود استفاده می کنید. فقط تصور نکنید که استفاده از آن بی خطر و سالم است. خودتان آب خود را آزمایش کنید و متوجه شوید که چقدر تمیز یا کثیف است. اطلاع از مطالب این مقاله برای خانه و بهداشت مدارس و زنان باردار ضروری است.

آب لوله کشی را آزمایش کنید

آب خود را به صورت دوره ای آزمایش کنید تا مطمئن شوید استفاده از آن برای شما بی خطر است. اگر وقت ندارید می توانید از خدمات آبسردکن استفاده کنید. البته لازم نیست این کار هر هفته یا حتی هر ماه باشد. اما حداقل یک بار در سال باید کیفیت مهم ترین مایع زندگی خود را بررسی کنید.

ابتدا مقداری آب داخل یک لیوان تمیز مستقیم از شیر آب بریزید. آب را بو کنید اگر بوی تخم مرغ فاسد را تشخیص دادید، این نشانه رشد باکتری است و نیاز به آزمایش بیشتر آب دارد. بوی نامطبوع خاکی یا کپک زدگی ممکن است نشان دهنده این باشد که شما در سیستم لوله کشی خود مشکل زهکشی دارید، اما احتمالاً بی ضرر است.

اگر بوی ضعیف و شبیه سفید کننده را استشمام می کنید، احتمالاً کلر است که اغلب به آب در تصفیه خانه ها اضافه می شود. کلر و سایر مواد شیمیایی اضافه شده در تصفیه خانه های آب در غلظت های کم مضر نیستند.

اگر آب شما در تست بو ناموفق بود، برای بررسی بصری برای علائم کدر یا زباله مراجعه کنید. ممکن است ذرات قهوه ای یا قرمز را در آب مشاهده کنید که نشانه زنگ زدگی لوله های آب است. اگر آب شما کدر است، ممکن است استفاده از آن بی خطر نباشد و باید آزمایش شود. شما باید آن را در سطح شیمیایی مطالعه کنید. کیت های تست خانگی زیادی وجود دارد. به دنبال کیت هایی باشید که کیفیت های متعدد را آزمایش می کنند، نه فقط pH را.

تست آب لوله کشی

به دنبال نوارهای آزمایشی باشید که به شما امکان می دهد نیترات، کلرید، سولفات، آهن، منگنز، سختی، خوردگی و pH را بررسی کنید. همه این داده‌ها اطلاعات ارزشمندی در مورد آب به شما می‌دهند و به شما اطلاع می‌دهند که آیا استفاده از آن واقعاً ایمن است یا خیر.

دستورالعمل های روی کیت تست را به دقت دنبال کنید تا نتایج دقیق را دریافت کنید. برای آزمایش آب، معمولاً نوار آزمایش را در یک لیوان آب لوله کشی با دمای اتاق فرو می برید. نوار را برای چند ثانیه خیس خواهید کرد، شاید آن را در آب حرکت دهید، قبل از اینکه آن را از لیوان بردارید.

سازمانی که بر شرکت آب محلی شما نظارت دارد ممکن است یک سازمان دولتی شهر یا شهرستان باشد. اگر مطمئن نیستید با چه کسی تماس بگیرید، با شهرداری محلی خود تماس بگیرید و بپرسید. همچنین همیشه می توانید گزارش کیفیت آب را از شهرداری خود درخواست کنید.

اگر از منبع آب خصوصی استفاده می کنید، باید آب خود را بیشتر آزمایش کنید، زیرا منابع آب خصوصی توسط آژانس ها آزمایش یا تصفیه نمی شوند. آب شما باید حداقل یک بار در سال و هر زمانی که دلیلی برای مشکوک بودن به مشکل دارید، آزمایش شود. همچنین اگر فردی از خانواده شما باردار شد یا نوزادی کمتر از شش ماه در خانه وجود داشت، باید ترتیبی بدهید که آب خانه آزمایش شود. در این موارد به اندازه کافی نیترات ها را کنترل کنید، زیرا سطوح بالای نیترات آب ممکن است با نقایص مادرزادی خاصی همراه باشد.

آب لوله کشی سالم

بر اساس گزارش وزارت آب و فاضلاب، هر فرد به طور متوسط ​​روزانه 80 تا 100 گالن آب مصرف می کند. آن را در دهان خود می گذارید، می نوشید و به هر قسمت از بدن خود می زنید. اگر آب شما آلوده یا ناامن باشد، در عرض چند ساعت خود را در معرض خطر بزرگی قرار می دهید. آب خود را به طور مرتب آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای شما و همه اعضای خانه شما بی خطر است. اگر تا اینجا مطالعه کرده باشید پس با مشکل جدی آب لوله کشی منزل خود مواجه هستید پس بهتر است در ادامه مقاله کمی در مورد خدمات آبسردکن و تعویض فیلتر آبسردکن مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.