روش انتخاب فیلتر آبسردکن

آبسردکن خود را نوکنید! هر روز با ما بروز باشید.

روش انتخاب فیلتر آبسردکن

سخت است فکر کنیم که یکی از گرانبهاترین منابع روی سیاره ما که به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته است، تنها چیزی است که انسان ها قرار است یک روز با آن دست و پنجه نرم کنند. با تأکید بسیار کمی بر اهمیت منابع آب پاک و قابل اطمینان، ضرب المثل "شما نمی‌دانید چه چیزی دارید تا زمانی که آن را از بین ببرید" 100٪ دقیق است. اکثر مردم تا زمانی که آب از بین نرود نمی‌دانند چه چیزی دارند، اما یک ایده فوق العاده متناقض در مورد آب وجود دارد.
فیلتر آبسردکن

سخت است فکر کنیم که یکی از گرانبهاترین منابع روی سیاره ما که به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته است، تنها چیزی است که انسان ها قرار است یک روز با آن دست و پنجه نرم کنند. با تأکید بسیار کمی بر اهمیت منابع آب پاک و قابل اطمینان، ضرب المثل "شما نمی‌دانید چه چیزی دارید تا زمانی که آن را از بین ببرید" 100٪ دقیق است. اکثر مردم تا زمانی که آب از بین نرود نمی‌دانند چه چیزی دارند، اما یک ایده فوق العاده متناقض در مورد آب وجود دارد.

علیرغم این واقعیت که 80 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2018 به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند (و انتظار می‌رود این تعداد در آینده افزایش یابد). همچنین کم آبی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در نظر گرفته می‌شود. حالا چگونه جلوی این را بگیریم؟ شاید تشخیص این که کدام منابع آبی تمیز و قابل شرب هستند و کدام یک غیرممکن است، تقریبا غیرممکن به نظر برسد، اما چند راه برای تشخیص آب آلوده و آب تمیز وجود دارد.

تست کیفیت آب لوله کشی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به فرآیند ته نشینی رجوع کنید، جایی که ذرات سنگین‌تر در آب دست نخورده به پایین فرو می‌روند، بنابراین چگونه می‌توانید از شر ذراتی خلاص شوید که به تنهایی با ته نشینی قابل حذف نیستند. وقتی آب را فیلتر می‌کنیم، تمام ذرات باقیمانده را که ممکن است حاوی باکتری و مواد شیمیایی باشد از آب استخراج می‌کنیم. پس از فرآیند فیلتراسیون، که به راحتی در شیر شما نصب می‌شود، آب لوله کشی شما نیز برای اطمینان از ایمنی باید از نظر سطح کلر آزمایش شود.
سنجش کیفیت آب

سطح کلر را می‌توان با بررسی اینکه آیا لوله های شما خورده شده اند یا خیر، آزمایش کرد، که همچنین نشان دهنده وجود آهن، سرب یا مس در آب لوله کشی است که در خانه دریافت می‌کنید. منابع آب نیز می‌تواند توسط نشت مواد شیمیایی، مواد شوینده یا رواناب آلوده شود که می‌تواند تا حدودی بر آن تأثیر بگذارد و باعث بیماری های قلبی عروقی و عصبی و همچنین سرطان شود. این موارد از آب آلوده را نیز می‌توان با ضد عفونی کردن لوله ها برای از بین بردن بیماری درمان کرد، پس از آن نیز باید از فیلتر برای اطمینان از سالم بودن آب استفاده کنید. برای تعویض فیلتر آب می‌توانید از خدمات تعمیر آبسردکن در محل استفاده کنید.

آیا هر آبسردکنی آب را فیلتر می کند

آب برای زندگی روزمره ما ضروری است و هیدراتاسیون مناسب برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. یکی از راه های اطمینان از دسترسی به آب آشامیدنی تمیز از طریق آبسردکن‌ها است. این دستگاه ها در ادارات، خانه ها، مدارس و سایر مکان های عمومی محبوب هستند. پس فقط آبسردکن های مناسب برای مکان های عمومی مرسوم به POU آب را فیلتر میکنند.

آبسردکن چگونه کار می کند

آبسردکن‌ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند، اما اکثر آنها به طور مشابه عمل می‌کنند. آب در یک مخزن در پایین آبسردکن ذخیره می‌شود، سپس پمپ شده و از یک عنصر گرمایش یا خنک کننده عبور می‌کند. سپس آب گرم یا سرد شده از طریق لوله ای در جلوی آبسردکن به گردش در می‌آید. برخی از آبسردکن‌ها نیز دارای سیستم فیلتراسیونی هستند که آب قبل از تخلیه از آن عبور می‌کند.

فیلتر آبسردکن چگونه کار می کند

پاسخ این است که بستگی دارد. برخی از آبسردکن‌ها دارای سیستم فیلتراسیون داخلی هستند که ناخالصی ها را از بین می‌برد. از طرفی همه آبسردکن‌ها دارای سیستم فیلتراسیون نیستند. در این موارد، آب بدون فیلتر اضافی مستقیماً از مخزن تخلیه می‌شود. حتی اگر یک آبسردکن دارای سیستم فیلتراسیون باشد، ممکن است تمام آلاینده ها را پاک نکند.

معیار انتخاب آبسردکن مناسب چیست

در مورد انتخاب آبسردکن باید به داشتن یا نداشتن سیستم فیلتراسیون و کارایی آن سیستم توجه کرد. در اینجا چند فاکتور برای در نظر گرفتن وجود دارد:

نوع فیلتراسیون: سیستم های مختلف تصفیه آب شامل فیلترهای کربن فعال، اسمز معکوس و سیستم های تصفیه فرابنفش می‌باشد. هر نوع سیستم آلاینده های مختلفی را حذف می‌کند، بنابراین مهم است که سیستمی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

اثربخشی: کارایی یک سیستم فیلتراسیون با توانایی آن در حذف آلاینده ها از آب سنجیده می‌شود. به دنبال اطلاعاتی در مورد درصد آلاینده هایی باشید که سیستم حذف می‌کند.

تعمیر و نگهداری: سیستم های تصفیه آب برای اطمینان از عملکرد مناسب نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. در نظر بگیرید که آبسردکن چه مدت باید دوام بیاورد و آیا می‌خواهید از تعمیر و نگهداری آبسردکن در محل استفاده کنید یا خودتان انجام دهید.

هزینه: آبسردکن‌ها با سیستم های تصفیه داخلی می‌توانند گران‌تر باشند. بودجه خود را در نظر بگیرید و اینکه چقدر حاضرید برای تعمیر آبسردکن هزینه کنید.

مزایای استفاده از آبسردکن با سیستم فیلتراسیون

استفاده از آبسردکن با سیستم فیلتراسیون می‌تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر نگران کیفیت آب باشید. در اینجا برخی از مزایای استفاده از آبسردکن با سیستم فیلتراسیون آورده شده است:

بهبود کیفیت آب: سیستم‌های فیلتراسیون ناخالصی‌ها را از آب حذف می‌کنند و در نتیجه آب تمیزتر و با طعم بهتری ایجاد می‌کنند.

مزایای سلامتی: حذف آلاینده ها از آب می‌تواند نتایج سلامتی را بهبود بخشد، به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

مزایای زیست محیطی: استفاده از آبسردکن POU می‌تواند تعداد بطری های پلاستیکی آب مورد استفاده را کاهش دهد که می‌تواند به کاهش ضایعات محیطی کمک کند.

سیستم های تصفیه آب چه آلاینده هایی را حذف می کنند

رایج ترین آلاینده هایی که سیستم های فیلتراسیون می‌توانند حذف کنند

رسوب: شامل ماسه، خاک و سایر ذرات موجود در آب است.

کلر: اغلب برای ضد عفونی کردن آب، کلر به منابع آب شهری اضافه می‌شود، اما می‌تواند طعم و بوی قوی از خود به جای بگذارد.

سرب: سرب می‌تواند در لوله‌های قدیمی‌تر وجود داشته باشد و به منبع آب نفوذ کند و مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

باکتری ها و ویروس ها: سیستم های فیلتراسیون می‌توانند باکتری ها و ویروس ها را حذف کنند که در مکان های عمومی که بسیاری از افراد از آبسردکن استفاده می‌کنند بسیار مهم است.

مواد شیمیایی: مواد شیمیایی مانند آفت کش ها و علف کش ها می‌توانند در منابع آبی وجود داشته باشند و به سلامت انسان آسیب بزنند.
افزایش کیفیت آبسردکن با فیلتر

اگر نگران کیفیت آب هستید و می‌خواهید به آب تمیز و با طعم عالی دسترسی داشته باشید، یک اقدام به موقع برای سرویس آبسردکن با سیستم فیلتراسیون می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید از آب تمیز و دلپذیر لذت ببرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.